Wednesday, March 02, 2011

Jom Tengok TV, Zahin!

Kalo tengok TV, sekarang ni selalu bukak Astro Channel 610 (TVIQ) dan 610 (Tutor TV) untuk lil' Zahin. Takpelah belajar UPSR pun hehe. Kalau nak masuk waktu solat, bukak Channel 106 (Oasis), ada zikir-zikir. Kadang-kadang bukak channel 862 (Radio Opus) untuk classical music.

Petang tadi saya nak pergi solat Asar, so saya try la letak dia depan TV. Kat TVIQ masa tu ada storytelling. Saya pergi tandas buat apa yang patut, amik wuduk, solat Asar. Lepas solat saya masih lagi tak dengar suara dia. Senyap je depan TV. Bila saya tengok, dia memang concentrate habis la kat storytelling tu. Lama jugak la sampai leh gosok baju kerja Abi dia pulak lepas tu baru lah dia bunyi-bunyi sebab dah bosan. Kalau tak, tunggu dia tidur baru saya boleh solat. Tak boleh tinggal :P

Juga pasang alunan ayat-ayat quran dari henfon/komputer tak kira masa :D

Dan ini video siang tadi. Ummi ajar ABC dan 123. Lepastu dia pun nak cakap jugak. Hehe.

5 comments:

  1. adoiiyyaaiii nad..memang susah pun nak tinggal sekarang ni..nak solat pun susah..rafique tu walaupun dia tengok tv, dia nak jugak nampak deena..sudahnyer solat letak dia kat sebelah.

    ReplyDelete
  2. ragam2 anak2 kan :) zahin ni dari dulu takleh tinggal. letak tepi waktu solat pun tak jadi. huhu kejadian yg mcm dlm entry ni adalah sangat jarangggg sekali :P

    ReplyDelete
  3. hehe xtau la anak asna sok macam mane. Tapi makin lama.. byk dah perkara asna belajar dr blog kak nad nie =) thank you kak nad!

    Kak, asna perlukan pendapat akak di blog asna ya. Hope dapat mbantu serba sedikit.. =)

    Terima kasih!

    ReplyDelete
  4. zahin semakin matang tu.. hehe.. dah pandai bawak diri.. hehe

    ReplyDelete
  5. Betul2..same goes with anya..dia mcm pafam je kalau bg tgk tv..hahahaha...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails