Tuesday, August 17, 2010

8th Month Belly & Donat

Alhamdulillah, semalam dah masuk 32 minggu (8th month) pregnancy saya. Sekejap je rasanya. Tapi rasa lambat je nak jumpa si kecik dalam perut ni. Hehe.

Last week masa checkup, total weight gain ialah 15 kg sudah! Kalau orang lain dah beranak dah nadxoxo oi! Haha. Tapi takpe, hidup mesti diteruskan haha. Sila gelak untuk menghepikan diri sendiri.


65 kg me at 8th month of pregnancy

Ni masa baru lepas beli lauk berbuka semalam. Pakai seluar trek je keluar. Selesa dan tak panas :P

Gambar berkualiti rendah sebab dirakam menggunakan henfon saja. Dan saya memang kurang terer mengambil gambar sendiri di depan cermin. Hehe. Yelah, nak tunggu Encik Gajah balik kerja, lambat lagi dia nak sampai. Sebab saya pegi beli lauk pukul 4 lebih :D

Donat

Tahu tak apa itu donat? Hehe. Semalam saya berbuka ada makan donat macam dalam gambar kat bawah ni. Saya beli 3 bijik singgit.


Donat :) Credits

Tapi sebenarnya saya bukan nak cakap pasal donat yang sedap dimakan tu. Saya nak cakap pasal donat di perut saya. Sila kerutkan muka jika anda confuse.


Bayangkan perut saya yang buncet menjadi bentuk donat ini - tenggelam di tengah, timbul di tepi-tepi. Credits

Janganlah pula korang bayangkan perut saya ni boleh dimakan macam donat ni. Nanti habislah saya. Dahlah isi banyak. Goreng pun sodap.

Kejadian yang saya panggil donat ini ialah kerana kedudukan si kecik dalam perut ni. Bukanlah selalu jadi macam ni. Cuma kadang-kadang.

Entah macamana dia lepak dalam perut saya sehingga rupa perut saya dah rupa macam donat. Tapi takdelah perfect macam rupa donat tu. Cuma ia amat mirip sebijik donat.

Saya selalu tergelak dan menggeleng-gelengkan kepala kalau saya tengok perut saya macam donat. Lepas tu jerit kat Encik Gajah, "Abang! Donat!" lalu menunjukkan ke arah perut sendiri. Bukan ke meja makan.

Sekian.

16 comments:

  1. hehe..camne plak perut cam donat..hihi..

    kejap je rasa,dah membulat dgn jayanye perut pn nad nih..

    ReplyDelete
  2. hahahah lawak la nadxoxo ni...
    perot kiter la asyik senget benget aje...
    isk baby melasak betol nak nak lagi pas berbuka...

    jeles la tengok perot nadxoxo besar bolat, kiternye cumel sesangat sampai org cam tak caya dah 8 bulan huhu

    ReplyDelete
  3. pn nad:yelah,kekadang ada jadi macam tuh kan..cuma i tak terfikir lak mcm donat...hehe..lawak lah nad ni :)

    ReplyDelete
  4. Noli,
    Hehe, jadi donat sbb baby duk kat tepi2 dan bukan di tgh :P

    juelee,
    Jue, Nad punya perut time pose pun herot2 apatah lg pas berbuka. Haha.

    Ha bagusla perut kecik, nampak slim skit hehe.

    Mrs Nageb,
    Yeay ada gak orang yang sama ngan Nad hehe. Comel kan perut jadi donat? Haha.

    ReplyDelete
  5. cemane laa rupa perut tu agaknya...hehehe

    ReplyDelete
  6. huhuh..igt kan pusat masuk kedalam..kita baru 4 bulan pun, dah terserlah buncit nye...huhuhuh...camne la dah byk bulan nnt...tp,berat tak naik2 lagi...

    ReplyDelete
  7. rileks nad... zue pon naik byk ms peknen... smpai 17kg... tp yg pelik tu, baby 3kg lebih jer, tp pas bersalin trus ilang 12 kg... hehe

    ReplyDelete
  8. Deena,
    Hehe, Dina xpenah jadi mcm tu ek? Hehe. Lain orang lain kot~

    k|ree,
    Pusat tak masuk dalam, Kiree. Cuma kat keliling pusat tuh yang timbul2 mcm donat jadinya :P

    Berat tak naik ek? Makan la banyak skit. Takpun amik berat Nad nak? Hehe.

    Zuhaira,
    Wah sonoknya turun banyak. Nad pun nak camtu gak hehe. Amin~

    ReplyDelete
  9. perut mcm donat?hahaha...mmg lawak sbb tak pernah terpk pon perut boleh membentuk seakan2 donut.Ptt rakam tu buat kenangan

    ReplyDelete
  10. donut?! huhu.. lawak2... cmner leh terpikir donut tu.. hehehe :p

    ReplyDelete
  11. yummy!! donut sedap.opss pose :)
    pusat kita pun mcm donut. obvious bila pakai baju seksi skt.hubby penah tegur apa ni?? huhhuu..ainul pun selalu pki seluar trek je.pinjam hubby punya.besar & selesa.hihihi

    ReplyDelete
  12. anna,
    Hihi, rakam untuk kenangan sendiri :D

    Nieza,
    Hehe, memang rupenye macam donat pun!

    Ainul,
    Hehe, ada geng! Tapi bila pakai seluar trek kena letak getah seluar tu bawah perut la kan :D

    ReplyDelete
  13. bentuk tenggelam kat tgh2 tuh sbb dialation of linea alba.

    antare sbb kne pkai bengkuk lepas beranak

    ReplyDelete
  14. comelnye perut naddddd...!!!

    camne la perut kite nnt time 30 minggu nnt..huhu

    ReplyDelete
  15. Aura Afzan,
    Hee sedap tuh!!

    ihsan_huhu,
    Ko sume tahu kan. Hehe thx. Oh wajib pakai bengkung sebab nak kurus :P

    Miss N,
    Hihi thx. Tunggu la lagi 10 weeks hehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails