Monday, November 16, 2009

Majlis Persandingan nadxoxo di Besut

Assalamualaikum.

Mari saya cerita pengalaman saya pada 10 Oktober yang lalu~



Ini saya yang sedang 'dikerjakan' oleh Mak Andam.


Redha aje lah..


..walaupun dalam ketakutan.


Mari belajar memakai shawl. Mula-mula pin kan di bawah dagu..


..lepas tu lilit kat atas kepala.


Dah siap! Pastu kita pakai crown dan veil pula~


Bila dah siap boleh senyum..


..dan juga posing untuk kameraman. Hehehe.


Ketibaan Sultan Gajah bersama hulubalang dan dayang-dayang.


Bendahara juga ada bersama.


Sultan Gajah sudah tersenyum..


..kerana Permaisuri nadxoxo sudah tiba dan mencium tangannya~


Lalu mereka meneruskan perjalanan ke istana mereka..


..yang ditunggu-tunggu oleh rakyat jelata.


Ketibaan mereka disambut meriah di pintu istana..


..lalu dibawa ke singgahsana.


Selepas itu Bonda Sultan Gajah memberi restu kepada Sultan Gajah & Permaisuri nadxoxo serta rakyat jelata.


Bendahara juga tidak ketinggalan untuk memberi restu dengan menyuapkan pulut kuning kepada Sultan Gajah.


Apabila tiba waktu makan tengahari, mereka santap di meja makan istana.


Persalinan kedua iaitu warna merah darah ikan.


Ku gembira di samping mu~
(sape tahu lagu ni maknanya dia dh veteran haha)


Acara memotong kek diiringi lagu 'Allah Selamatkan Kamu' oleh family Encik Gajah yang sporting :')


Encik Gajah lapar kek :P


Empuknyaaa hehehe


Yeayy Encik Gajah ada cincin juga sekarang :D


Auwww haha


Main nyorok-nyorok pula


Patutnya gambar ni fokus kat Encik Gajah, kan? Hehe. Sebab dia riang :P


Rakan-rakan yang hadir dari jauh


Bergambar dengan family Encik Gajah sebelum mereka pulang


Mak Encik Gajah sedih nak tinggalkan anaknya. Takpelah Mak, saya perempuan hebat juga macam Mak, insyaAllah boleh jaga Encik Gajah :D


Gelak-gelak di atas pelamin :')


Princess nadxoxo menerima bunga dari Prince Gajah


Dan mereka hidup bahagia buat selama-lamanya~

THE END :)




Source: Fazrien Photography's Flickr

14 comments:

  1. yeayyy!!!
    gambar kawen!!
    (tapi saye da tgk kt fb...errr...)

    kak nad punye caption sume ni mcm ade jalan cte..
    ade yg klaka2 gak...
    tapi yg fb punye lagi klaka..hahaha..tergelak saye sorang2 dpn laptop nih

    semoga caption last tu termakbul...
    semoga berbahagia sampai ke syurga...amin!

    ReplyDelete
  2. hehe..cantik cantik..tahniah yer puan nad..moger bahagia yer..amin amin...

    ReplyDelete
  3. chantek nyer dier...
    selamat pengantin baru dik

    ReplyDelete
  4. amat happy nad... =)
    persalinan merah tu suwit.. i loike! =)

    ReplyDelete
  5. comel2..not bad gk bila pkai selendang time wedding eh.cam menarik idea tuh

    ReplyDelete
  6. oo.. 3 kali tuka baju

    kl aku

    1. baju kawen

    2. baju bola

    3. singlet je r.

    ReplyDelete
  7. wah so nice, berseri2 pengantin hehe

    ReplyDelete
  8. suka suka
    terexcited tengok
    wow

    suka gmbar aju yg last
    mahu mahu

    ReplyDelete
  9. Semoga dlm redha Allah selalu, hepi selamanya :)

    ReplyDelete
  10. nad nid nud...semoga semua yg baik2itu akak doakan biarlah bekekalan hingga ke akhir hayat.Selamat menempuh hidup berumahtangga.Mungkin byk perbezaan yg akan kita rasai bila duduk serumah tapi bila lihat encik gajah sematkan pesan akak nih....'kelebihanmu ku syukuri dan kekuranganmu ku redhai ' insyaallah....semuanya akan ok.
    Mau tanya apa2 silakan...email atau ym akak okeh?

    Luv u!

    ReplyDelete
  11. cantik. and penceritaan adelah sangat sweet

    love story king & queen =)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails