Monday, May 11, 2009

Lengchai Telinge Chapang

Alhamdulillah, kul 10 malam Jumaat itu, aku, pakcik aku, dan kawannya bertolak ke Besut, Terengganu. Kami tiba dengan selamat pada jam 3:30 pagi Jumaat.

Sangat penat, tido kat bilik adik yg nombor 3 sebab bilik aku yang aku kongsi dengan adikku yg nombor 4 pintunya dikunci dan bila diketuk2 dia tak sedar -_-"

Bila hari dah cerah, bangun tido, tengok Abah tengah basuh kete dengan gigih.


Sila bayangkan kegigihannya sehingga tak sedar aku snap gamba nih ;)


Pastu bile lapar, makan nasi bungkus yang Abah beli kat kedai. Inilah breakfast ku selama tiga hari di kampung:


Hari pertama: Nasi Kerabu


Hari kedua: Nasi Minyak


Hari ketiga: Nasi Berlauk

..semuanya bungkus ye kawan-kawan. Haha. Sonok2. Leh gemuk lagi -_-"

Gamba2 ialah dicilok dari pencarian di Google. Sila klik gamba utk tgk dari mana source nya :D

Oh sbenanye entry ni nak cite pasal hari pertama kat kampung jer. Ter-summarize pulak breakfast utk ketiga2 hari. Haha. Takpe, kasi korang terliur tengok :P

Pastu aku baru pasan laptop aku yang lama yg aku kasi kat adik aku ada sesuatu yang tak kena.


Nampak cam takde pape kan?


Cuba teka huruf apa yang sudah lesap?
Y? Pandaiiiiii~

Uwaaaaa!! Sedey giler aku tengok..

Bila aku tanya Ummi, baru la dapat tau yang budak ni lah yang kerjakan laptop aku sampai mcm ni skali :'( Nasebbbb dia takde kat kampung masa tu. Kalau tak aku dah geget dia T_T

Mungkin tak geget kot, mungkin buat muka macam ni je kat dia:

Ataupun macam ni:

Hey budak, pilih la mana satu nak. Haha.

Takpe, nadxoxo sudah redha dengan pemergian Y terchenta..sob sob..

Pastu malam tu plak aku memantau adik2 ku wat keje skolah. Pantau la sangat. Sebok amik gamba. Haha.


Mereka 'tekun' membuat kerja skolah di depan TV


Manyak tekun dan galang ini olang


Ini lengchai-telinge-chapang solang aje yang mau senyum haha



Maka berakhirlah cerita bergambarku pada hari pertama di kampung halaman :) Nantikan kemunculan next episode. Eceh.

18 comments:

  1. kecik2nye adik ko Nad!!

    gambar nasik minyak itu menggiurkan aku...(padahal aku x suke makan chicken wings)

    ReplyDelete
  2. wargghh.. tak aci..
    lapar nih..!!
    huhu.. nnt kita lak yang gigit awak..
    ;P
    kakak yang garang yer.. meh ganti ngajar kat kelas kita nak..?

    ReplyDelete
  3. nad, cantik ar gamba2 ni..pakai camera en. gajah ke??

    son0k ble blk kg!!
    sbb tu akmar ske blk s0mban every week...ekekekeke =p

    ReplyDelete
  4. wahhhh
    sedapnye breakfast kak nad...
    ishk...terliur giler...
    huk...

    ReplyDelete
  5. knape lengchai..ahaha..lwk la..cmane kak nad type huruf y?

    ReplyDelete
  6. kak nad..best nye balik kg..nk balikkkk....=(
    and...kak nad..address blog sy da tuka...miindependent tu da xpkai...now gne aininoraini

    ReplyDelete
  7. dah agak dah...sure kamera en. gajah...

    camera dslr ke pe???

    nad, dalam 2 gambar yang MARAH TUH, akmar pilih gambar no. 2 sbb muka nad tu ala2 muka tengah tahan sabar tapi dalam hati macam nak cekik2 die sampai muka die jadi ungu....hehehhe =p

    ReplyDelete
  8. yeah.. aku berjaye mengesan urup yg ilang tanpe melihat keyboard.

    ps: kem slm kat adik no 5

    ReplyDelete
  9. wah kak nad suka suki nampak

    jeles ni

    kak nad kak nad best makan tu.. nasi kerabu ada siput? huisy? best la walaupon xmakan siput coz t gatal2

    hhah nasi minyak? nak kak nad punya nasi minyak!

    ahhaah p/s ada x adik umur xuen

    wahhahah

    ReplyDelete
  10. ako sangat suke nasik berlaukkkkkkkk.

    grr. (tahan jeles)

    ReplyDelete
  11. wah, semua makanan nih membuatkan perut ku sudah berkeroncong.

    pas nih, mau kena belajar masak la kot semua masakan nih. (x pun beli jer kat gerai tepi jalan tuh.. :P)

    ReplyDelete
  12. nak nasik kerabu....
    lapar lak malam2 buta nie nampak nasik kerabu...

    ReplyDelete
  13. baeknya kak nad "menjengok" homework adeq2.
    mehla tolong bwat "homework" saya plak kat sini??
    :p

    adeq laki kita samala.
    tlinga capang!
    bleh tahanla power capang dia...
    degil!!!!
    kakaka

    ReplyDelete
  14. lengchai-telinge-chapang teww hensemm kalo dh besor .. kanns

    ReplyDelete
  15. Y aje missing tak pe..asalkan tak missing org2 tersayang

    ReplyDelete
  16. bestnya nasi tu sume..
    kali mkn mau tak hengat tuh..
    huhuhu...
    nak balik kg gak..
    :(

    ReplyDelete
  17. kak,baru nak tnye kat nasi kerabu tu ape yg bulat2?siput ek..skali pic from google..echeh siap sroh klik utk tgk resourcenye..haha xle blah btol..kekeke ;D tp xpe..honest adalah terbaek!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails