Saturday, May 16, 2009

2 Celebrations

16 Mei itu apakah tandanya?

Bagi aku, 1 tarikh ni menandakan 2 bende.

Satu ialah Hari Guru, yang ni pastinya semua orang tahu kan.


Sekeping gambar bersama Cikgu Aziah


Gamba ni diambil pada tahun 1997, waktu tu aku darjah 6. Gambar ni diambil kat Planetarium Terengganu. Ada lawatan lepas UPSR tak silap aku. Aku pakai baju skolah biru sebab aku Pengawas Perpustakaan. Hehe.

Cikgu Aziah ni cikgu Bahasa Melayu aku waktu tu. Orangnya sangat cantik. Muka bujur dan putih, kurus, dan tinggi orangnya. Tulisan dia lawa walaupun menulis kat papan hitam. Tulisan dia sambung-sambung mencerminkan kelembutannya.

Last year aku jumpa dia. Setelah 11 tahun tak jumpa, dia masih tak berubah. Cikgu Aziah tetap secantik dan selembut dulu. Aku la yang berubah. Dulu pendek dan kecik dan pakai spek. Skang pipi suda tembam dan takde spek dah :P

Aku rindu kat skolah rendah aku T_T



UCAPAN UNTUK CIKGU-CIKGU NADXOXO

Aku nak ucapkan SELAMAT HARI GURU buat cikgu-cikgu yang pernah mengajar aku di

1. Sekolah Kebangsaan Kampung Raja (SKKR) dari tahun 1991 hingga 1997 terutamanya kepada:
Cikgu Aziah (BM), Teacher Wan Saupina (BI), Cikgu Azman (BM), Cikgu Lau Hoon Lan (Math), Cikgu Ahmad Tarmizi (Sains)

2. Maktab Rendah Sains MARA Yayasan Terengganu, Besut (MRSMYT Besut) dari tahun 1998 hingga 2000

3. Maktab Rendah Sains Mara Pengkalan Chepa (MRSMPC) dari tahun 2001 hingga 2002 terutamanya kepada:
Allahyarhamah Cikgu Hasnah (Kimia) dan Cikgu Abdullah (Homeroom 5 Ghazali II)

4. Tadika Yayasan Islam Terengganu dari tahun 1995 hingga 1996

Tak lupa juga buat lecturer di UTP, SELAMAT HARI GURU buat kalian yang pernah ajar batch ITISJan03.




Satu lagi ialah 16 Mei juga menandakan bertambahnya lagi umur Lengchai Telinga Chapang. Yup! Today is his birthday! ;)

Selamat Hari Jadi buat satu-satunya adik lelaki ku iaitu Ahmad Anas Arifuddin yang kini sudah berumur 9 tahun!

Semoga berjaya di dunia dan di akhirat dan menjadi anak dan adik yang baik! ^^

Masih ingat lagi masa Anas lahir dulu. Masa tu tahun 2000. Aku form 3 dan duk asrama. Yelah walaupun asrama hanya 5 minit je dari rumah aku tapi tetap duk asrama kan. Haha.

Beriya aku mintak ngan warden nak balik umah sebab nak tengok adik baru. Nak-nak adik lelaki! Selama ni Ummi beranakkan adik pompuan je 4 orang tapi kali ni adik lelaki! Akhirnya! Dah lama kami satu family tunggu saat ni. Memang excited giler.

Alhamdulillah, berkat IC Abah aku yang aku bawak ke warden nk suruh dia benarkan jugak aku balik umah, termakbullah cita2 ku. Haha.

Balik-balik umah, tengok ade baby muka cam jepun. Mata sepet, idung kemek :P Hahaha. Tapi lihatlah proses tumbesarannya ini:


2004


2005


2006


2007


2008


2009


Ai lap yu Anas!

15 comments:

  1. Cute laaa adik nad...pndai bergaya plak tuh.....

    ReplyDelete
  2. XD ahah, hari guru, :O masih ingat ye kak nadia. nad dah lupa pula haha
    *oh baik pergi wish semua guru3 ku*

    ReplyDelete
  3. ohh tu cikgu feberet ek? haha
    && macho adik mu haha
    XD

    ReplyDelete
  4. feveret ckgu ka? :p rindu jgak cg aziah n cg.lau, windu bangat, dan cg2 lain, jgak cg.tarmizi yg grg itu.. hehe, dan cg.husin yg pnh ngajar kte bm drjah 4 tak silap, ingat tak? cg.syarmimi yg lmbut...huhu..nk kata semua cg.skkr sy ingat, tp cg2 lain, xbrp ingat.. tu tndanya, kte de bnyk smpan kngan manis kt sana :)

    ni nk p celeb prof pulak..wee

    ReplyDelete
  5. happy teacher's day to cikgu2 n happy birthday to adik anas.oloh cutenye anas neh..ngeh3..cm kakak dia ;D

    ReplyDelete
  6. boleh jadi model ni..
    hahha
    happy birthday to him

    ReplyDelete
  7. bagusnye nad...still ingt name cikgu skolah rendah!!

    ReplyDelete
  8. hurm...ridnu kat skola gak tapi takmo ulang balik...cukup!!!! =p

    adik nad tu nmpk mcm nakal je...btol ka?

    ReplyDelete
  9. wawawawa...adik yang mendengar kata???
    tetibe je nak berkenalan dengan die...hehehe..

    (jarang jumpe adik yang baik ni, slalu jumpe adik yg kerek semacam macam adik akmar sendiri..hehe)

    ReplyDelete
  10. comey dak tuh..hihi..
    sm ngn owner blog nih..

    ReplyDelete
  11. anass,
    epi besday ya..
    moga ALLAH berkati hidup kamu dunia akhirat!
    :]

    err anass,
    kak nad bg hadiah x?
    :p

    ReplyDelete
  12. Cikgu Aziah sememangnya chantik dan baik..last jumpa dia masa lepas SPM dulu. tak sangka dia masih ingat lagi kat aku;)
    Kalu jumpa dia t0l0ng sampaikan salam kat dia ye,
    skali dengan cikgu Tarmizi yang garang tu..hihi.

    ReplyDelete
  13. comelnye lengchai time 2004..happy birthday lengchai..huhu..
    cpt je budak2 membesar eik..ce,bajet cm besar sgt je nk panggil org budak2..huhu :)

    ReplyDelete
  14. cute nye bdak ne..t besaq2 leh jadi kembaq Nabil R/Lawak 2 he2

    ReplyDelete
  15. kak nad,
    dgr je name cikgu tarmizi,
    menggigil lutut.. ;p

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails