Saturday, March 21, 2009

Memulakan Kehidupan Yang Lebih Bermakna

Aku sungguh terharu dengan perhatian yang diberikan oleh rakan-rakan semua dalam entri kelmarin. Time kasih ye kawan-kawan :')

Dengan itu semalam lepas balik kerja aku telah dengan bersungguh-sungguhnya membeli barang-barang berunsurkan kesihatan seperti di bawah :D


Instant Oatmeal~
Dalam mangkuk ialah oat + milo :D


Susu Marigold HL lemak rendah perisa coklat
& biskut McVities


Tak habis, tak berapa sedap walaupun dah campur ngn milo :(


Itu ialah malam semalam, sangat seksa nak habiskan oat tu isk isk. Nasib baik ada susu coklat tu, bila rasa macam nak muntah dah makan oat tu, aku minum seteguk susu coklat tu. Ahh~ sungguh sedap rasanya. Hehe. Pastu sambung makan sampai rasa tak tahan lagi, minum lagi seteguk. Hihi. Sampai la oat nak dekat habis dan tak larat dah.

My housemate's friend yang bermalam kat sini semalam pun cakap memang akan rasa tak sedap sebab aku buat pekat (tapi aku tiru kepekatan dalam gambar paket oat tu je..isk). Dia kasi nasihat supaya aku wat cair-cair supaya kurang rasa tak sedap tu. Oooo macam tu kaaa..

Pagi tadi ku makan oat lagi, tapi kali ni ku dapat idea (tingggg!!) untuk campur oat dengan susu Marigold HL lemak rendah perisa coklat itu.

Keputusan: Sangat sedap! Sebab susu coklat tu sedap! Haha. Yeay! Lepas ni kene selalu beli susu coklat sedap tu lagi. Kalau tak, takdelah perangsang untuk aku makan oat. Hehe.

Biskut McVities tu pun sedap. Yang ni dah penah makan dulu-dulu. Dah tau dah memang sedap. Sebab tu beli :P

Marilah kita memulakan kehidupan yang lebih bermakna dari sekarang dengan memakan makanan yang sihat. Hehe. Sebab kita ialah apa yang kita makan ;)




P/S: Sape tau macam mana nak rename labels?

5 comments:

  1. nadiah..klu xnk muak kan buat oat letak kiub tomyam..xyah letak susu or milo..sedap gak rase die..

    ReplyDelete
  2. hingatkan makan maggie mee tadikkks.. hi cek nad ittewww.. salammms dr me dikejauhannns

    ReplyDelete
  3. 'kita ialah apa yang kita makan'
    patutla yg ske mkn ayam,muker pon mcm ayam..hehe

    cayokkkkkk!!!tuk kesihatn kamu juge kn nadxoxo

    ReplyDelete
  4. lepas nih kena join skali la kot pemakanan berkhasiat ini.
    adakah oat nih leh menguruskan badan?
    apakah rasa oat tuh? rasa gandum atau beras yg lom dimasak? atau rasa kertas?

    ReplyDelete
  5. uuuh oat? mknan yg paling saya tak selera nk makan! hehehe maybe pasni my turn plak kne check thp kolestrol! :S

    nad. jgn paksa2 mkn. xsmestinya kne terus start mkn oat2 ni. try kurangkan yg lain2 dulu yg blemak pun da dikira ok da sbenarnya. (knon2 pkar nutrition speaking.hehehe)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails