Tuesday, December 30, 2008

Harini Result PMR Keluar!

Adakah anda salah seorang yang menduduki Peperiksaan Menengah Rendah tahun ini? Atau adik anda salah seorang dari mereka? Atau kakak atau abang anda? Atau anak sedara, sepupu, anak sepupu, anak dua pupu anda?

Kalau ada, mereka ambil keputusan PMR mereka hari ini. Apa kaitan dengan saya? Adik saya yang ambil keputusan hari ini. Dia tak banyak dapat A pun. Tapi bilangan huruf semuanya even. 3A, 3B, dan 3C. Pandai sungguh dia mengatur strategi. Perasaan saya? Agak kecewa. Malas nak elaborate panjang-panjang.

'Adik' saya yang seorang lagi yang ambil PMR juga, juga pandai mengatur strategi. Pelajar Sekolah Agama Integrasi, memperoleh 8A dan 1C. Dan satu C itu ialah mata pelajaran Bahasa Arab. Perasaan saya? Alhamdulillah, syukur sangat sebab budak ni mula-mula nampak main-main. Tapi akhirnya dia berjaya kerana sudah dibasuh ayah ibunya kerana keputusan ujian bulanan yang tak memberangsangkan. Akhirnya dia dapat buktikan yang dia boleh buat, kerana sememangnya saya yakin dia memang boleh buat! Dan dia ialah adik kepada Encik Gajah.

Nasib baik ada 2 adik yang sebaya kan? Kalau satu mengecewakan, satu lagi pula menutup kekecewaan dengan memberikan senyuman pada wajahku. They complement each other so well, don't you think so? ;)

4 comments:

  1. tahniah buat adik2 berdua..hehe

    ReplyDelete
  2. salam tahun baru cek nad yg jeliterr ittewww..

    ReplyDelete
  3. Noli: terima kasih dari adik2 berdua :P

    en_me: salam tahun baru en_me :)

    ReplyDelete
  4. ku tak sangka yg adek aku mampu dapat 8 A.

    pepatah yg direka. sekuat mana yg anda main, anda masih boleh berjaya akhirnya. Jadi main la puas2 sblm exam.. yeeppii~~

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails