Saturday, May 10, 2008

Router oh Router..

Lama juga aku menyepi kali ini. Maaflah, lebih kurang sebulan yang lalu, aku mungkin malas mengupdate blog + malas/tak sempat bukak pc + tak dapat access internet kerana osmetku lebih memerlukannya memandangkan dia mahu menyiapkan assignmentnya. Yalah, dh hujung semester pun kan..Macam2 yang perlu diselesaikan.


Baiklah, inilah update nya:


1. Kursus Kahwin

Kira-kira hampir sebulan yang lalu aku telah menghadiri Kursus Kahwin di Bandar Tasik Selatan. Kursus 1 hari setengah ini memakan kos sebanyak Rm75. Hari pertama ke sana, sewaktu perjalanan balik ke rumah, aku telah sesat. Biasalah, tak biasa dengan area tu. Tetapi peristiwa itu agak memalukan kerana sebenarnya tidaklah susah sangat mencari jalan balik ke Bangi.


2. DBS Project

Aku telah terpilih untuk menyertai projek baru di syarikatku. Klien kali ini adalah DBS Bank, iaitu salah satu bank yang terbesar di Singapura. ETL tool yang akan digunapakai ialah Informatica, yang mana aku perlu belajar untuk menggunakannya kerana ia baru bagiku. Aku terpilih kerana aku mempunyai pengalaman menggunakan Datastage sebelum ini. All ETL tools are more or less the same. Projek ini akan bermula 2 minggu lagi. Minggu depan kami akan dilatih menggunakan tool ini.


3. Router

Akhirnya! Berjaya jugak configure kan bende nih. Phew! Susah gak rupenye nak pakai router nih rupanya. Ingatkan main cucuk2 jer macam nak pakai Maxis Broadband nih..Tapi lepas tak berjaya configure sendiri, mintak tlg kawan osmet. Akhirnya berjaya la. Tapi rupanya senang jer caranya. Cuma terlepas satu step kot..Haha..Tak payah tunggu turn untuk pakai internet lagi! Alhamdulillah..


Itu saja kot yang dapat ku fikirkan. Heheh..not much kan? :P


And semalam keluar dengan mak Encik Gaj. Temankan dia jalan2 kat Alamanda untuk hilangkan kesedihannya. Dia sedih sebab satu family nya baru dapat tahu yang kakaknya di kampung disahkan oleh doktor mendapat Kanser Rahim. Tak tahulah berapa kali kami tawaf Alamanda tu. Tapi yang aku tahu kebanyakan kedai aku lalu lebih dari 3-4 kali. Haha. Kat 5 jam gak kami kat sana. Aku tak kisah pun asalkan mak Encik Gaj gembira. Sempat juga dia membelikan cookies di Famous Amos untuk dijadikan hadiah kepada kakaknya yang sakit untuk menggembirakan hati kakaknya itu. Semoga semuanya bersabar menghadapi dugaan dan semoga cepat sembuh, InsyaAllah..

1 comment:

  1. wah, dapat gak ek setupkan router tuh..sbb x silap la kan, mmg patut senang nak setup.

    tp nak wat mcm mana, kalo instruction dlm buku x lengkap kot..hehe~

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails