Sunday, March 02, 2008

Hari Kedua di Bulan Mac

This morning I woke up late because I slept at 3am last night. *Yawn~* Feel like continuing my sleep after this :P Well, actually I am forced to wake up - 1st because of gajah's sms, 2nd because of my alarm clock in my phone is singing Christmas Don't Be Late by Alvin n Chipmunks [quite annoying for a sleeping beauty (haha) although it is cute actually], and 3rd because the sun is peeking on me [my bed is just beside the window and I don't have a night curtain - gonna buy one..] and I can't sleep anymore.

Bangun saja dari katil, aku terus melihat sama ada muvi The Golden Compass yang aku muat turun sudah mendapat hasil atau tidak. Dan hasilnya agak mengecewakan, namun aku tidak tergesa-gesa untuk menontonnya jadi aku tidak kisah. Tiba-tiba aku teringatkan kisah pakcik polis semalam. Aku terus mencapai telefon bimbitku dan menaip sms "POLIS SAMAN DAN9898" dan menghantarkannya ke DAPAT(32728). Setelah beberapa minit, aku mendapat balasan "RM0.50 SAMAN: DAN9898 Tiada saman dikeluarkan sehingga 02/03/08. Terima kasih." Sedikit perasaan lega menjalar di hatiku. Namun aku tidak boleh selalu merasa selamat, mungkin pakcik polis itu belum memasukkan rekod saman semalam itu ke dalam pengkalan data lagi. Jadi aku bercadang ingin menghantar sms yang sama sekali lagi dalam masa seminggu dari sekarang. Doakan semoga saman itu palsu. Huhu..

And for you guys who are still new to this DAPAT, I suggest you to try it. Just sms..

POLIS SAMAN YOUR-CAR-REG-NUMBER

to 32728

..Maybe you don't know that you have traffic summons! For more information on DAPAT, please click here. Btw, thanks to Emi for introducing me to this useful service!

Hari ini bila melihat mukaku di cermin, terserlahlah 2 biji jerawat di pipiku. Satu di pipi kiri dan satu di pipi kanan. Sebenarnye jerawat ini ada sejak semalam tapi aku tidak pasti bilakah sebetulnya ia muncul. Ya, aku memang sudah lama tidak mencuci mukaku kerana sememangnya aku malas untuk mencuci muka. Semalam aku baru menyedari bahawa pencuci muka yang aku gunakan itu sudah lama aku gunakan disebabkan oleh frekuensi penggunaan yang rendah olehku. Lebih kurang 2 tahun atau lebih kot. :D Jadi aku membuat keputusan untuk membuangnya kerana aku khuatir jika aku gunakan ia, nanti akan memudaratkan aku pula. Ini kerana mukaku sudah gatal-gatal sebelum ini kerana menggunakan minyak bayi Johnson&Johnson yang juga sudah lama aku simpan :P

And yesterday, one of my reasons going to Warta and PKNS was to buy a new facial cleanser. But I did not buy any because they were way too expensive! A price tag on my old facial cleanser was RM6.90 [bought at Mydin KB, hehe] but I can't find any with the same or about the same price. Yang ada hanya RM10.90, RM12.90, and RM13.90! Mahal giler kan? Aku rela ada jerawat ni dari beli. Haha!

1 comment:

  1. sesungguhnya, pas di check nyer pakai sms nih..terkejut beruk rasa nya bila tertera 5 saman kat plat no TS 8001.

    then, aku pun terus kan lg ber sms dgn JPJ berkenaan saman2 yg di perolehi hasil pemakaian plat no selama 13 thn..

    alhamdulilah, 5 saman tuh adalah saman lama yg di buat oleh pemilik sebenar kereta iaitu insan bergelar ayah. cuak gak bila mula2 nak check balik tuh sbb aku nih duk drive kerteh ke kl agak slalu gak..cuak jer dpt saman ekor nih..huhu~

    satu kelemahan dlm sistem sms nih ialah, dier x delete saman2 yg dibayar n just simpan record semua saman (ok la tuh 5 saman ekor utk 13 thn). Mgkn JPJ leh majukan atau perbaiki sistem tuh kot.

    sekian laporan dari saya

    (dah lama x post nih..bz ke?)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails